DOC zpet  Ezoterické služby    15

Přirozená víra 2

14 Výchova

Máme velké problémy s mládeží a jak se zdá, vinu na tom nese mládež samotná. Zůstává u rodičů, stále sedí u počítačů, o život ve společnosti nejeví zájem a je toho hodně, co nedělá dobře a co dělá špatně. Tedy z našeho pohledu. Musím připomenout pionýry, ti měli heslo „buď připraven k práci a obraně vlasti“. Salutovali tak, že měli ruku nad očima, aby jim nesvítilo slunce do očí. Později jsem se dozvěděl, že jde o symbol, znamená, že mají zájmy pracujících pěti kontinentů na zájmy vlastními. Nebo děti v Severní Koreji. Holčička prohlásila, že se moc těší, až bude moci sloužit svému vůdci. Proč to není naštěstí u nás? Snad proto, že máme demokracii? Možná.
A nyní vážně. Základ výchovy leží v rodinách, společnost jen pomáhá nabídkou zájmové činnosti, kroužky, umění, sport. Pak hlavně internet a televize. Chybí všeobecně přijatelná ideologie, která by všechny názorově sjednotila, což je dobře. Každá rodina má svoji tradici odlišnou a jedinečnou. Aha, nemá, do rodiny se sešli partneři, rodiče, z nichž každý má jiné zájmy. Když k tomu ještě připomeneme pracovní dobu, tak už víme, že pro výchovu ani v rodině nejsou podmínky. Také se nerodí děti z vlastního kultu a rodu. Stále jen hodnotím situaci a k tématu výchova se nemohu dostat. Budu muset najít nějaké východisko. Proč se zabývat výchovou? A ve prospěch koho? Společnosti? Rodu? Rodiny? Dětí? Kdo vlastně vychoval nové generace? Kdo se podílel na jejich výchově? Jak se vychovávají děti v rodině? Je to tak, že rozhoduje podnětné prostředí a vlastní zkušenost. Člověk už do života vstupuje vychován z minulých inkarnací a v současném životě na tom staví. Není důležité, kdo je biologickým otcem, ale kdo děti vychovává, kdo jim předává své zkušenosti a hodnoty. Rodiče příkladem nebo cíleně předávají své zvyky, hodnoty a styl, pak jsou děti jejich a podporují je ve stáří. Když rodiče se svým dětem nevěnují, přijímají poznání života kde se dá, nejvíce mezi svými vrstevníky nebo v partě. Nyní více na internetu na sociálních sítích. Významně do života vstupují osudové síly, zejména tam, kde jiná výchova není. Mám na mysli duchovní průvodce. Slabé osobnosti se mohou stát schizofreniky. Závěrem: komu na dětech záleží, ten se jim věnuje, což se nazývá výchovou.
.