DOC

zpet  Ezoterické služby    04

Přirozená víra 3

02 - 03 Hodnotový kruh

hodnotovy-kruh-iko.jpg (16464 bytes)

V roce 1987 jsem začal přemýšlet o tomto systému. Filozofie řeší, co bylo dříve, zda duch nebo hmota, já říkám duch i hmota jsou zde tak dlouho, že je jedno, co zde bylo dříve a jako základ svého systému jsem přijal oboje. Svislá základní osa patří vědomí, duchu, vodorovná základní osa je osou hmoty.
Hledal jsem, co dát na opačné strany osy vědomí, zvolil jsem osobnost a poznání. Osobnost jako ducha a člověka, který obsahuje své vlastní vědomí, které doplňuje a rozvíjí, na druhou stranu osy poznání, vše, co lidé znají, dobré i zlé, algoritmy jednání, znalost historie a nedořešené kauzy. Informace přístupné všem. Totéž na ose hmoty, možností. Na jedné straně možnosti jako vše, co hmota nabízí všem, proti tomu zisk a majetek, co patří pouze jedné osobě nebo osobnosti, skupině, jako výsledek snahy.
Hledal jsem, co leží mezi sousedními hodnotami. Mezi hodnoty osobnost a možnosti jsem vložil schopnosti. Vše, co žije, má nějaké schopnosti pro přežití nebo spolupráci. Schopnosti každý subjekt získává během života v těle a ty ho předurčují pro nový život. Patří sem i schopnost slepice snášet vejce a pokud jde o člověka, tak ten se zase inkarnuje, když svět jeho schopnosti potřebuje nebo jsou možnosti příznivé. Lékaři, řidiči, učitelé, hudebníci a pod. Někteří lidé už nic řešit nemusí, přijali tradici rodiny a rodu nebo prostředí a plní svoji roli a přecházejí rovnou k zisku, tedy k odměně za svoji práci a řešení životních potřeb a osobních zájmů.

Po vzniku civilizace lidé museli řešit svoje zapojení do společnosti. To začíná potřebou získání vzdělání, naučit se číst, psát, počítat, získat právní znalosti, poznat své životní poslání a své možnosti. To vše vede k řešení programu. Hodnota program leží na ose individuální a to nepovídá, že si každý může svůj další osud rozhodnout sám. Moje teta od školních let věděla, že bude lékařkou a důsledně si za tím šla, celý svůj život tomu podřídila. Já jsem do svých dvaceti let nevěděl, co budu dělat, osud to rozhodl za mne. Další hodnotou je poznání. Znamená to studovat a získat potvrzení o studiu potřebné k získání mnoha zaměstnání. Když škola připraví na zaměstnání nedokonale, pak následuje zaškolení v praxi. Je zde ještě nová možnost, na internetu si můžeme najít téměř vše, co nás zajímá a tím rozšířit znalosti ve svém oboru. Mnohé informace jsou však zavádějící a nepravdivé, manipulující, pro správné vyhodnocení pomůže kauzalita, tedy zařazení do souvislostí a posouzení, pomůže také zkoumání reality. Nové je také uplatnění umělé inteligence. Její kvalita je dána účelem, pro který má být použita. Praxe je velkým zdrojem poznání a to už přecházíme do hodnoty „funkce“. Zde uplatníme své schopnosti i znalosti a také musíme vyhovět zákonům a omezením nebo naopak příkazům a technologiím. Každá funkce to má jinak podle toho, komu slouží. Když slouží moci, fungují zde skryté ideologie a informace. Když uniknou na veřejnost, je malér. Každá skupina má své zájmy a do funkce přijímá své lidi. Za plnění funkce nebo zaměstnání přísluší odměna, někdy větší, někdy menší. Někdy mluvíme o sociálních nůžkách, které se rozevírají. Právě zde usilujeme o harmonii a funkčnost, aby popsané jevy nedosahovaly kritických rozměrů. Za svoji závislou i nezávislou práci získáme odměnu, peníze, za to pak uspokojujeme své potřeby a zájmy. Životní styl provází energie, těmi reagujeme na prožívání. Tak jsme obešli celý kruh a jsme zpět u osobnosti. Svoji osobnost tímto posílíme o zkušenost a nastoupíme do nového kruhu. Volný pohyb kruhem je znakem svobody a řešíme obvykle několik hodnot současně. .
.