|
Přirozená
víra 4
3 Desatero
..
Máme dvě desatera, židovské a křesťanské. Židovské je uvedeno ve dvou knihách
Mojžíšových, ve druhé a páté. Zakazuje zobrazovat boha v lidské podobě. Křesťané
zase potřebovali ukázat jak člověk trpí na kříži, tak druhé přikázání
vypustili a aby měli přikázání deset, tak deváté rozdělili na dvě. Nepožádáš
manželky bližního svého ... ani statků jeho. Za připomenutí stojí přikázání
cti otce svého a matku svou, nezabiješ, nepokradeš, nesesmilníš a nevydáš křivé
svědectví. Desatero je zde s námi již tři milénia a tak už nám přešlo do krve a
to i těm, kteří nevyznávají ani Judaismus, ani křesťanství. Jeho autorita je brána
rozdílně. Pro elitu platí první tři přikázání a ostatní nebere moc vážně. Přikázání
„nezabiješ“ přijala velmi osobitě a zabitých se počítají na miliony a nejde jen
o války, holocausty, genocidy, hladomory, vězení, koncentrační tábory, mučení a týrání.
Nyní přišel i na ně trest, stejně jako na ty, kteří se provinili také v jiných přikázáních.
Nepokradeš. Krade se to, co lidé potřebují a nemohou to získat jinak. Až je toho
dost a je to dostupné, tak už se nekrade. Tak je tomu bylo třeba v případě mobilních
telefonů. Ovšem někdo krade ve velkém, Když pracující polovinu roku pracují na daně,
tak je to hodně velká krádež. Z toho ovšem musí platit výpalné mocnějším. Však
už na ně také došlo.
Velmi zvláštním případem je přikázání „nesesmilníš“. Jde dokonce o jeden ze
sedmi smrtelných hříchů. Jde asi o závist. Na cizích planetách není sex ani pro
reprodukci, ani pro potěšení. Jde o čistě pozemskou záležitost, pozemskou přirozenost.
Přikázání nesesmilníš vyjadřuje žárlivost ve smyslu když my ne, tak ani oni ne.
Tak jsou v historii dva vlivy: odmítání erotiky a sexu v tradici židovské a přirozené
prožívání erotiky a sexu naplno, jako tradice pozemské. Vyberte si. Každý ať si
prožívá to, co hlásá a druhému to nevnucuje. Také přikázání nevydáš křivé
svědectví proti bližnímu svému si lidé také vysvětlují po svém. Kolik se jen
dostalo nevinných lidí do vězení kvůli křivému svědectví! Asi to nebyli „bližní“.
Desatero se upřesní a jeho porušování se bude trestat všem rovně.
.
.
|
|